reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Férfias kihívások - a nők is akarnak belőle

2008.05.23. 10:00 Genderfighter

Egészen furcsa dolgok kerekedhetnek ki abból, ha túlságosan vonzóra terveznek egy termék-kampányt.
Már a tévében is lehet látni a Men's Challenge 08 hirdetését, amelynek már szlogenje is erőteljes nyomást helyez a férfiakra (ha még nem lenne rajtuk elég nyomás a durva hétköznapokban):
"Egy férfi bármit megtehet. Kivéve, hogy feladja."
Az akció lényege megtalálható az elég gyenge helyesírással - talán a férfiaknak nem erőssége a helyesírás? - megfogalmazott honlapon: regisztrálni kell, fotót is feltöltve, alapadatokat megadva, majd a honlap látogatói szavazhatnak minden szereplőre, és "A kihívás" résztvevői azok lesznek 3-an, akik a legtöbb szavazatot kapták. A próbatételnél szükség lesz erőre, gyorsaságra és észre is - ez konkrétan azt jelenti, hogy egy napot kell autózni a sivatagban, száguldani egyet jet-skivel, majd pókerezni. Bruhaha, ezek szerint 2008-ban ez a férfiasság netovábbja, csak hogy tudjátok, miheztartás végett. És a nyertes, "2008 legférfiasabb férfija" elnyeri a fő jutalmat, egy Mercedest.
Az egész kaland számomra már ott kezd nevetségesbe átmenni, amikor beleveszik a pókerezést is a kihívásba, mert az ugye most olyan cool. (Ha valaki megnéz egy pókerközvetítést, azt láthatja, mennyire sokszínű a pókerezők társadalma, és mellesleg nem csupán férfiakból áll.) Meg hogy a támogató partnerek miatt a "Termékek férfiaknak" menüpont alatt felsorolt cuccok között ott van az Old Spice, Gillette és Braun férfiborotva mellett az elektromos fogkefe, a tartós elem és a sampon is, mint "férfias" termék.
A kaland és maga a főnyeremény olyannyira vonzó lehet, hogy - tessék meglepődni! - jónéhány nő is benevezett a "Férfiak kihívásába". Képeik megtekinthetők a galériában. Sajnos nem látok rá esélyt, hogy bejussanak a 3 döntős közé, pedig kuncogva néztem volna, ahogy Panni vagy Katalin küzd a 2008 legférfiasabb férfija címért.

1 komment

Címkék: kampány férfi kaland

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr48482776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.05.24. 09:45:09

asszem ehhez nem is nagyon lehet hozzátenni, mindent elmondtatok.
csak egy megjegyzésem lenne: "egy férfi bármit megtehet." miért, egy nő nem???
süti beállítások módosítása