reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Bajszos az igazi huszár?

2008.06.08. 10:52 Genderfighter

(A bejegyzést átvesszük Statlertől, mert reklámos vonatkozása (is) van.)

Megrendezték a Nemzeti Vágtát, ami egyfelől egy próbálkozás a nemzet (nemlétező?) egységének megmutatására, másfelől meg lehetőség szegény és kevésbé szegény településeknek, hogy 1. megmutassák magukat (vagy legalábbis a helyi multicéget, ami munkát ad az ott lakóknak és aminek emiatt igen hálásak, ld. hatvani Bosch gyár), 2. nyerjenek 300 milliót, hogy azzal mondjuk egálba hozzák a költségvetésüket. Bocs, csak 30 milliót.

A díjat Nyíregyháza lovasa, Suták Vanda nyerte, igazán szép, hogy a női lovas az egyetlen női polgármester által vezetett nagyvárosnak hozta meg a dicsőséget. Hm, Geszti is kitért ennek a pikantériájára: mármint hogy női lovas nyert (a nyilván férfiasnak kikiáltott játékon) és egy nem favoritnak tartott lóval.

Mondjuk aki kint volt, láthatta, hogy nem Suták volt az egyedüli női lovas, az viszont igaz, hogy az egész rendezvény reklámjából valahogy kimaradtak a nők, mindenütt bajszát pödörgető férfihuszár kacsintott ránk a plakátokról. Remélem, amikor Geszti azt mondja, jövőre már - a mostani tapasztalatok alapján - jobban megy minden a szervezésben, arra gondol, hogy esetleg nők is megjelennek a reklámokban. :) És azt is reméljük, hogy a média a rendezvény után nem az egymásnak eső idióta (férfi) celebektől lesz hangos, hanem a valódi eredményeket mutatják be.

(A képen persze nem egy plakát látható, hanem a győztes Suták Vanda, huszárruhában.)

2 komment

Címkék: plakát nemzeti vágta

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr24525076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harcikutya 2008.06.18. 11:12:03

De jó, én ezt nem is tudtam.

Tavaly Amerikában megtekinthettem életem első rodeó show-ját, és ha hisztiek, ha nem, több lány nevezett be, mint fiú, persze ügyességben nem volt különbség, és sztem ez jól megfeleltethető a magyar huszárkodásnak. Mivé lesz a világ, ha már a főrodeós meg a legjobb huszár is lány ??? :)))

OFF: szóljon már valaki a Home TV hirdetésekről. Imádom őket. Ez most nem irónia :)

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.06.19. 15:20:18

Konkrétan mire gondolsz, harcikutya (mármint a Home TV hirdetés alatt)? Nem akarsz esetleg TE írni róla? Örülnénk neki. És közölnénk, persze.
süti beállítások módosítása