reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!

2008.04.23. 16:02 Genderfighter

A L'Oréal (amely mellesleg az UNESCO nevű ENSZ szakosított szervvel együtt már évek óta élenjár a nők tudományos életben elért teljesítményének elismertetésében), a férfiaknak készített termékcsaládja (men expert) bevezető kampányát egy szerintük poénos mozzanattal kívánta feldobni. Még microsite-ot is létrehozott e célból, és a mozikat, szórakozóhelyeket elárasztotta egy feltűnő freecarddal, amelyen a "Csak férfiaknak" felirat díszeleg. Hát az még oké, hogy a kifejezetten férfiaknak szánt terméket csak férfiaknak felszólítással hirdetik - de a kampány NEM erről szól. Ahogy a freecard hátoldalán és a honlapon is olvasható, a lapon található matricákat fel kell ragasztani, méghozzá olyan helyekre és dolgokra, amely a kedves célcsoport szerint "csak férfiaknak" való. Ez már eleve érdekes, mondjuk mire gondoltak: prosztataszűrésre? Gumióvszerre? Nem hiszem. Ugyanis a kampányszervezők rögtön ötletet is adnak, ha netán bajban lennénk, hogy mire ragasszunk:

"Az autója? A söre? A szerszámosládája? A motorja? A kedvenc kocsmája a sarkon? Mit gondol, melyek az igazán férfias dolgok?"

Hm, hát ez nagyon uncsi. De nézzük, mi a további teendő: miután felragasztottuk valami IGAZÁN FÉRFIAS DOLOG-ra a matricát, le kell fényképezni és beküldeni nekik, majd a neten lehet szavazni és a legjobbak 25 ezer ft-os, meg 10-10 ezer ft-os ajándékcsomagot kapnak.

Mi úgy gondoljuk, rettentően unalmas már ez a sör-kocsi-csajok háromszög, amelyben szerencsétlen férfiaknak mozogniuk kell, legalábbis a reklámok szerint. Ezért a reklámok és NEMek blog íróinak (és barátaiknak) támadt egy ötlete: magunkat is beleértve arra buzdítjuk azokat, akiknek elegük van a nemi sztereotipizálásból, a sör, kocsi kisajátításából, hogy engedjék el a fantáziájukat, és subvertizing akció gyanánt fényképezzenek le olyan tárgyakat, dolgokat, amelyek valóban egyelőre csak (vagy nagy többségben) férfiak által használtatnak - pl. igazgatói iroda, MTA épülete. Illetve olyanokat is ajánlatos, amelyek szerintünk csak férfiasabbá tesznek egy férfit: pl. óvoda bejárata, tűzhely,

Sajnos április 15-én a beküldési határidő lejárt, úgyhogy jobb, ha a fotókat nekünk külditek, mi kitesszük a blogra és egyúttal tájékoztatjuk a L'Oréalt is az akcióról. (Nem akarok senkit se elkeseríteni, de a galériát megnézve amúgy sem lettünk volna nyerők az ötletünkkel.)

És hogy az előítéletektől való elszakadás teljes legyen: ez is egy újabb példa arra, hogy nőtársaink ugyanolyan előítéletesen tudnak gondolkodni. Vagyis attól, hogy valaki nő, még nem jön magától az, hogy a szexista poénkodást sértőnek érezné. Gratulálunk a McCann Ericksonnak, Rácz Gabriella kreatívigazgatónak és Mikházi Ildikónak, a L'Oréal marketing igazgatójának!

3 komment

Címkék: kampány sör férfi autó kozmetika loreal nemi szerep

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr73438905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyszokeno 2008.04.27. 13:15:22

Szerintem ez egy kétségbeesett próbálkozás arra, hogy az értékesítés növelése érdekében megszabadítsák a kozmetikumokat attól a szintén sztereotip képzettársítástól, hogy "ilyeneket csak a nők és a buzik használnak" (bocsánat, én a meleg kifejezést használom, ezt csak idézet).
Másik, elég vicces példa a férfikozmetikumok eladására tett kétségbeesett kísérletek közül:
homar.blog.hu/2007/10/30/tajekozatlan_buzi_a_sivatagban

Flowerboy · http://anekdotalis.blogter.hu 2008.05.26. 15:24:47

Ez inkább kínosan röhejes mint megbotránkoztató... Kicsit olyan mint mikor a kétéves kisgyerek a perzsaszőnyegre végzi a dolgát, majd büszkén újságolja hogy nem kakilt be a nadrágba.

Sajnos itt nem csak a reklám szexista voltával van a probléma (bár az is meglehetősen ostoba), hanem a férfi nem körében elterjedt feminimitás-averzióval és homofóbiával, amiknek az "ellenszereként" találták ki ezt a "hű de férfias" reklámot. Kár hogy semmit nem tesz ezek ellen, csak erősíti őket.

kozmetikusszalon · http://kozmetikusszalon.hu 2012.05.06. 18:12:54

Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysíkú... nem releváns a reklám szempontjából... :)
süti beállítások módosítása