reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Predesztinált magzat, virtuóz zongorista és állásinterjú - a Sztereo-kópia nyertes filmjei

2008.07.14. 11:13 Genderfighter

Felkerültek a Sztereotípia honlapra a Sztereo-kópia pályázat nyertes kisfilmjei, itt lehet megnézni őket. Zomborácz Virág ütős rajzfilmjét javaslom többszöri megpislantásra, mert tapasztalatom szerint bizonyos tantuszok csak másodszori megnézésre esnek le. :)

6 komment

Címkék: sztereotípia jó példa

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr84567220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iconoclast 2008.07.19. 19:12:20

Az első film kissé zavaros. Ha nem tudjuk, hogy itt most a nemi sztereotípiák elleni szent harcról van szó, akkor az elhangzó mondat nehezen értelmezhető. Ha tudjuk, akkor meg egyszerűen nem igaz. (Azért manapság mindenki ismer legalább egy olyan nőt, aki valamilyen vezetői posztra eljutott, sőt akár olyat is, aki életének korábbi szakaszában háztartást, későbbiben embereket vezetett.)

A másodikról nekem nem a női-férfi sztereotípiák jutnak az eszembe, hanem a férfigyűlölet. És ez a legkevésbé reklám, ha egyáltalán tekinthető annak.

A harmadik viszont kimondottan jó: van sztorija, poénja, mondanivalója. Sokkal több mindent mesél el, mint amit megmutat. Nem szájbarágós, többféle értelmezési lehetőséget is nyitva hagy. A három közül ez az egyetlen, amin tényleg el lehet gondolkodni.

wolga 2008.07.24. 16:33:12

No igen. Nekem is a harmadik tetszik. Az életszerű és frappáns.
A második nem egyértelmű és éppen ezért tényleg csak többedszerre esik le az a bizonyos tantusz. :-)))

willwankt 2008.09.07. 14:05:39

Az ARCon láttam ezeket, ott vannak a Nőkszava plakátok is,ugyanakkor ezek is:www.photoblog.com/dromidriver/2008/08/28/.
Meg egy óriásplakát "Képmutató" címmel.

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.09.15. 11:47:06

Willwankt, köszi a linket, én cska most voltam kint, és akarok is írni majd egy posztot az ARC-ról, de lehet, h a fotódat a vízről majd belinkelném, mert én ezt nem láttam (nem vettem észre).

willwankt 2008.09.15. 21:30:37

Nem az én fotóm, keresni kellett,mert a hivatalos kiadványokban ezek nem szerepelnek-valaki másnak is feltűnt.

willwankt 2008.09.15. 21:35:02

Ja és nem csak víz van,hanem répalé is,és az a fura benne, hogy pontosan ugyanaz az "eredeti"ötlet kétszer egymás mellett.
süti beállítások módosítása