Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Bringázzon inkább anyád is!

2008.04.26. 17:23 Genderfighter

Van ez a vírusreklám, amely "a Kerékpáros Magyarország program keretében" készült.



Alább pedig a blog egyik társszerzőjének írását közöljük, aki lusta regisztrálni, ezért az én nevem alatt ír.


A Gazdasági és Közlekedésügyi Minisztérium úgy gondolta, hogy bicikliutak építése helyett egyszerűbb lesz inkább az adófizetők pénzét egy idióta reklámcég tahó reklámfilmjére költeni. Mert attól, attól aztán fognak biciklizni a népek. És hogy meglegyen a hatás, hát
persze, hogy kössük a biciklizést mindjárt a szexhez! Az az ütős, meg a kreatív. Tehát: kedves nép! Ha biciklizel, jó sokat tudsz dugni, ha autóval jársz, akkor meg nem. Érteeed? Szóval bringázzál de azonnal!
Nos, így gondolták a fejesek a biciklizés népszerűsítését. Ezek olyanok, mint Móricka a viccben: mindenről az jut az eszükbe. Pedig lássuk be, a biciklizés feszeget még egy-két témát, úgy mint: környezetvédelem, városfejlesztés, illetve városi közlekedés javítása,
egészséges életmód. Nem, nekik a szex kellett, és a TV2-nek adott interjú alapján roppant módon meg is vannak magukkal elégedve. Nekünk, gyakorló bringásoknak pont ez hiányzott: hogy azzal kössenek bennünket össze, hogy mi biztosan királyak vagyunk az ágyban, sőt, azért csináljuk! Már látom lelki szemeim előtt, hogy az amúgy eddig is intoleráns autósok már nem csak anyázni fognak ránk, de még mindenféle szexuális jelzőket is a nyakunkba kapunk tekerés közben.
Köszi, GKM. Tudom, csak segíteni akartál.
De akkor már ha ezen a vonalon indultunk el, kíváncsi vagyok, mikor jelenik meg mondjuk „2008 legszexibb bringás csajai" című aktnaptár, a Playboyban mikor fognak állami támogatással megdugni egy kerékpárt, mikor fog Annácska pucéron biciklizni társadalmi célú hirdetésben.
Mert felebarátaim, nehogy azt higgyétek, hogy ennél nincs lejjebb!

15 komment

Címkék: szex állam bicikli szpot virusmarketing

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr20442192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harcikutya 2008.04.26. 21:09:32

Azon kívül hogy ez a reklám totálisan gusztustalan , mitől fontos genderileg?

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.04.27. 10:49:50

Hát ezért érdekes (szerintem), mert gender-ügyileg még akár pozitívnak lehetne nevezni, hogy 1. idősebb embereket jelenít meg, akiknek még igenis lehetnek szexuális vágyaik, és nem csupán az inkontinencia és a műfogsoruk miatt aggódnak, 2. ráadásul a szex. vágy a nővel társul, ami szintén nem általános a reklámokban - inkább idősebb, nyálcsorgató pasik képében időnként. Alapvetően azzal van a baj, hogy a szexet behozza egy olyan témánál, ahol nem nagyon van keresnivalója - ezért is nem túl koherens a reklám, nem érteni, mi az összefüggés. És maga az idősebb pár ábrázolása, és FŐLEG A POSTÁS, mint a szexi külső személy megjelenítése, nagyon elcsépelt, és ezen a vonalon kapcsolódik a témánkhoz, amely a sztereotípiák, toposzok. (Mellesleg mondja már meg nekem valaki, miért és honnan ez a postás = első számú lehetséges szerető huncutság? Most ezen komolyan elgondolkodtam.)

harcikutya 2008.04.28. 11:26:19

Kösz, most már világosabb.

Eza postás dolog szerintem onnan van, hogy az egyetlen férfi, aki rendszeresen (minden nap!) házhoz jön, és ezért biztos vele csalja meg az otthonülő asszony a férjét.

Tompika27 2008.04.30. 09:01:20

Van ahol a tejesembert szokás meggyanúsítani... nálunk olyan nincsen, hát marad a postás. És télleg, ő még bringázik is.

Egyébként némi gender-bending érzékelhető a bringás-nem bringás felosztásban... az autós házaspárnál 'apu' ül és újságotolvas, és 'anyu' kiszolgálja, a bringás házaspár otthoni interakcióit inkább halljuk, de annyi még látszik, hogy a pasi van ALUL az ágyban.

De összességében nagyon gáz, és aggasztó, hogy az ifjú kreatívok (kik gyakran férfiak) továbbra is a saját projekcióiból élnek, és azt tudják eladni általános ízlésként.

kisbaratod · http://kisbaratod.wordpress.com 2008.04.30. 14:55:10

De van még ennél lejebb is.
A GKM meg híres az okos döntéseiről.

likvidszol 2008.05.04. 19:52:40

kisbaratod: A lejjebb két j!

Ennyit a te véleményedről, tanulj meg helyesen írni, aztán itélkezhetsz, meg ostorozhatod a GKM-et...

Nekem bejött a film amúgy, jót derültem rajta, de nem tudom mi ez a nagy flame, most láttam először. Bringázni amúgy meg zsír dolog.

bringás 2008.05.04. 22:01:07

Nemiharcos krú,
ha a nagy fikázás energiáját inkább arra fordítanátok, hogy tájékozódtok a témával kapcsolatban, akkor képben lennétek, hogy a vírus film egy több kommunikációs elemből álló kampány első részlete, ami mögött egy komoly tőkét megmozgató állami fejlesztési program áll!!!
Amúgy meg a film nekem bejön, értékelem az erőfeszítéseket... mint a legtöbb bringás haverom, akinek elküldtem a filmet!!

kerekagy.blog.hu/2008/04/18/oregszexszel_reklamozza_a_bringazast_a_gkm#more431684

harcikutya 2008.05.05. 19:00:21

És ez mennyiben cáfolja meg mindazt, ami eddig elhangzott?

Nekem nagyon NEM tetszik film, pedig én is bringás vagyok, és akkor sem tetszik, ha komoly tőke van mögötte. Továbbra is azt gondolom, hogy primitív és elhibázott. Valahol az amerikai pite meg a hasonló altesti "humorral" operáló jelenségek szintjén van, és ennyi (köz)pénzből már igenis csinálhattak volna valami igényes dolgot, ami akár még provokatív is lehet, sőt, ez egy ilyen kampény esetében talán nem is hátrány. (De könyörgöm, akkor miért nem pl. a levegőszennyezéssel kapcsolatban vagyunk provokatívak? Az ugyanis VALÓBAN probléma, és nagyon is idevág. De ezt már elmondták itt előttem, igaz, sokan, úgy látszik, nem értették..)

De valóban, van, akinek ez a fajta humor bejön... Én nem ez vagyok, és még sokan vagyunk így ezzel. Bizony.

cikk írója 2008.05.05. 19:22:36

Nos, nem kell azzal jönni, hogy "bringás vagyok, nekem tetszik, tehát jó", merthogy én is bringázom, és én írtam a cikket. Rohadtul nem szeretném, ba bringázást (is) a keféléssel kötnék össze a drága járókelők / autósok, szeretném, ha (legalább) ilyen alapon nem szólogatnának be. És ha már bringázol, gondolom tudod, hogy a bringa-kefélés összekapcsolódásnál SOKKAL fontosabb témák is vannak, mint pl - autósoknak tájékoztatás, hogy figyeljenek oda, bringásoknak, hogy hordjanak sisakot illetve világítsák ki magukat, továbbá, hogy nekünk bringásoknak is hogy kéne közlekedni ahhoz, hogy ne hagyjuk ott a fogunkat az utakon. Szóval ezekre a témákra kéne költeni a pénzt, nem a hetykebajszú postásbácsira, mert mondjuk abból senki sem tanul semmit. Poénnak meg egy kicsit drága, és nem érdekel, hogy milyen rohadtul átfogó és nagyon megtervezett kampány része. EZT semmi nem menti fel! Saját zsebpénzükből olyat szórakoznak vírusmarketingileg, amilyet akarnak. Állami pénzből azonban többet várnék, minthogy "bringázz és akkor jobban meg a kufirc is"!!! lehet, hogy jól szórakoztatok rajta, de nem hinném, hogy ez kéne legyen a cél, hogy az állam lemegy bulvárba meg kutyába hogy jókat kacaghasson a nép.

klariska · http://klariskas.blogspot.com 2008.05.16. 15:38:53

nekem teccik a film, viccesen megcsinálták DE nagyon degradálónak tartom hogy a bicózást a kúrással állítják egyenes arányba, az pedig főleg érződik az egészen, hogy mind a megrendelők, mind a kivitelezők nem bicóznak


amúgy postásos viccekről még sohasem hallottatok?

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.05.16. 17:04:08

Azt nem értem, hogy ha ilyen fenntartásaid vannak, amikről írsz, hogyan tetszhet a film.
Persze hogy hallottunk postásviccekről, én csak azon elmélkedtem,h vajon honnan jön ez. Mert ugye nem lehet olyan régi keletű népi vélekedés, posta meg hivatásos postás nem olyan régóta van. És értem én a logikát, harcikutya meg Tompika, h az otthon lévő nő egyedül vele találkozik - de sztem ez régre abszolúte nem igaz, tekintve, h régen nagycsaládok voltak és ott volt a többi családtag is. És a valóságban általában nem is csak idegen (postás, tejesember), hanem épp egy családtag (após, sógor) volt a megcsalásban a másik fél. Mindenesetre sztem a postás nagyon szakállas (tudom, itt csak bajuszos) poén, akárhányszor csönget is.

klariska · http://klariskas.blogspot.com 2008.05.23. 10:17:59

szerintem - hazai reklámkörökben sokszor ismeretlen fogalomnak számító - igényes képi világgal rendelkezik a szpot és mondom/írom ezt akkor is, vagy annak ellenére, ha a teccetős külcsín üres vagy félresikerült vagy magyarázott belsőt takar.
a postást pedig csudaklassz brénsztórmingnak köszönhetjük bizonyosan. ha megnéznéd az elkövető ügynökséget, látnád, hogy ezek még gyerekek, nekik sajna ennyire futja.
szomorú, hogy ezt állami pénzen teszik.

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.05.23. 13:54:15

Oké, a tetszést most már értem. :)
Az ügynökséget majd megnézem. Igen, a mi írásunk is arról szólt többek között, h itten állami pénzek elköltéséről van szó, ami tartalmazhatott volna értelmesebb üzenetet is, hiszen a biciklizéssel kapcsolatban rengeteg minden van, amiről szólni kéne - biciklisekhez, autósokhoz, gyalogosokhoz is. Ehhez képest a biciklizz, mert akkor fittebb leszel és majd többet szexelsz üzenet elég gyenge.

Cyndel 2008.11.26. 19:09:18

hát nem tudom, nekem ebből az jött le, hogy bringások mellé ne költözz szomszédnak, mert kúrva hangosak :D (itt szándékos volt a hosszú ú.)

kókuszosvarázs · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.10.22. 09:56:54

Sok dolgot nem értek.
1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki.
2. Öreg a pasi- fiatal a lány.
3. Az idős emberekkel akkor most ők szomszédok vagy lakótársak?

Ha meg is válaszolja valaki a kérdéseket, akkor sem fog tetszeni. Nem humoros, inkább ügyetlen reklám.
süti beállítások módosítása