A Lidl reklámja sokaknál kicsapta a biztosítékot, pedig ők tulajdonképpen csak szeretik a nőket. Nem is értem, egyesek miért sértődnek meg ezen. ;-)
Lássuk hát a szöveget egy az egyben. (A képeket hozzá megnézhetitek itt.)
"A nők gyönyörűek. A nők okosak. Kedvesek. De ha kell, határozottak. A nők gondoskodnak rólunk és gyermekeinkről. Büszkék vagyunk rá, hogy egyre több nő választ minket, akik velünk együtt hisznek a minőség erejében."
Azonkívül, hogy ez egy közhelygyűjteménynek is gyenge, hiszen annyira általános dolgok vannak benne, hogy még közhelynek sem nevezném, azért szépen jelen vannak a sztereotíp női szerepek, főleg a gondoskodás. Amelynek természetesen része a bevásárlás is, csakis minőségi élelmiszeré, amit ugye, az okos nő a Lidlben vesz meg. Ami számomra érdekes, az a narrátor királyi többese (nyilván: "mi, akik a Lidlnél dolgozunk"), amiről először azt gondolnám, bár férfihang, azért lehetne nem-semleges, még a "gondoskodnak rólunk" szöveg is - hisz mindenkinek volt anyja - de a képek egyértelműen a férjről gondoskodó feleséget mutatják, tehát nincs mese: vannak ŐK, a Lidlnél, akik beszélnek, és akik FÉRFIAK, és vagyunk mi, NŐK, a VÁSÁRLÓK. Ez a leosztás, tetszik, nem tetszik. A végén ki is derül: a nők nem úgy választják egyre többen a Lidlt, hogy ott akarnak dolgozni, hanem hogy ott vásárolnak.
Mondjuk én megérteném a nőket, ha nem akarnának olyan helyen dolgozni, ahol, ha menstruálnak, megkülönböztető fejpántot kapnak, kegyként, hogy engedélyezetten gyakrabban használhassák a vécét. Persze ebből is az látszik, hogy ők tulajdonképpen csak szeretik a nőket...
Ezt írtátok