reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Miért károsak a szexista reklámok?

2008.03.27. 12:08 Genderfighter

Ezek a reklámok egyrészt megerősítik a káros nemi sztereotípiákat, a nők és férfiak közötti egyenlőtlen helyzetet, másrészt felerősítik a társadalom elvárásait azzal kapcsolatban, milyennek kell lennie, hogyan kell kinéznie, viselkednie egy nőnek illetve egy férfinak. Az egyre szaporodó mentális problémák, a főként fiatalok körében jellemző testképzavarok és ezzel kapcsolatos súlyos betegségek (anorexia, bulímia) is ezen hamis elvárások és sokszor elérhetetlen ideálképek erőteljességét mutatják. Amikor egy átlag magyar kb. napi 4 órát néz tévét, és a gyerekek sokszor egyedül ülnek az „elektronikus bébiszitter” előtt, el tudjuk képzelni, milyen hatása van a médiának és ezen belül a reklámoknak a gyerekek, fiatalok, a „jövő nemzedékeinek” gondolkodására, értékítéletére, társadalomképére.

„Ha nem tetszik, ne nézd!”

A tévét ki lehet kapcsolni, az újságokba nem kötelező belelapozni, a rádiót is el lehet zárni, ha nem tetszenek a reklámok. De mi a helyzet a köztereinkkel? Hogyan kerüljük el a teleragasztgatott metróaluljárókat, az óriásplakátokat, a reklámautókat, a hirdetéseket? Kinek és miért van joga ahhoz, hogy az egyenlőséget és az emberi méltóságot semmibe vevő képekkel és üzenetekkel árasszon el bennünket? A köztéri reklámokra szigorúbb reklámszabályozást szeretnénk!

2 komment

Címkék: elmélet reklámszabályozás

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr33380025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harcikutya 2008.04.26. 20:48:17

Teljes mértékben egyetértek!!!!!!!

Már én is sokat gondolkodtam azon, vajon nem ütközik-e az alkotmányba - és/vagy más, alapvető emberi jogokat leíró szabályba - az, hogy akaratom ellenére néznem kell az óriásplakátokat, szóval nem dönthetek úgy, hogy nem nézem őket. Vajon mit szóln az alkotmánybíróság, ha allásfoglalást kérnénk tőle? (Van egy sejtésem, az az igazság...) Hogyan terveztek a tiltakozást, ha egyáltalán? Szívesen részt vennék benne.

rizsföld 2012.01.04. 18:21:52

A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tesznek egy női arcot meg egy pár cicit. Ha ez nem szexizmus, akkor nem tudom, mi....
süti beállítások módosítása