Kicsit hosszúra nyúlt nyáriszünetünk után ismét jelentkezünk, mégpedig az ARC kiállításról szóló megjegyzéseinkkel.
Nagyon megörültünk, amikor meghallottuk, hogy az idei ARC-on az egyik téma a "nők szava" lesz, a Partners Hungaryvel együttműködésben. Sajnos az elkészült művek nem vallanak túl nagy fantáziára és kreativitásra, de mivel ez általában jellemző (már pár éve) az ARC-ra pályázó, sőt még a beválogatott, és nyertes művekre is, ezért nem gondoljuk, hogy a női téma, a nők jogérvényesítése, vagy csak egyszerűen a nők véleményének artikulálása lenne olyan téma, ami azonnal elriasztja az ötleteket a kreatívak agyából.
Ilyenek születtek pl. (nem túl fantáziadús és a kivitelezés se valami profi):
Aztán volt olyan is, amit érthetünk ironikusan is (és akkor rendben van), de szerintem sokan nem jutottak el eddig a csavarig (A szöveg: "A nők azért hordanak magassarkú cipőt, hogy fájjon a lábuk."):
Ezt pedig sokat lehet nézegetni, nekem tetszenek a sokféle nemű emberkék, meg a szöveg is ("Igenis egyenlőek vagyunk! *minden más csak statisztika"):
Van egyszerűbb üzenetű (de talán emiatt az üzenet jobban átmegy?), ugyanakkor Bódis Krisztától többet vártam volna:
És itt ennek meg jó a szövege, egészen szlogenszerű, viszont a kivitelezés nekem túl eklektikus:
Úgy látszik, a női téma kiemelése sem akadályozott meg bizonyos pályázókat abban (és a bírálókat, akik kiplakátolhatónak ítélték műveiket), hogy amúgy már régóta eléggé unalmas eszközökkel élve - a nők szava, női érdekek, szempontok és vélemények artikulációja elvvel (ld. kiemelt téma) szembemenve - a nőket (és férfiakat) sértő, a szexuális aktust ok nélkül középpontba állító ábrázolásmódot használjanak. Ráadásul elég ócska minőségben megvalósítva mindezt. Valóban elég szar országban élhetünk, ha a boldogságról csak a szexre (mint egyedüli boldogságforrásra) asszociálnak ennyien. Oké, tudjuk, már a Beatles is megmondta, hogy Happiness is a warm gun... (Nekünk külön mókaforrás, hogy valaki teleragasztgatta smiley-matricákkal a plakátokat, ezzel továbbfejlesztve a műalkotásokat.)
Úgy látszik, hazánk sem maradhat el a nyugati világ mögött, így nálunk is megjelennek azok a zöld hirdetések, amik egyfelől jó ügyet szolgálnak (környezetvédelem, környezettudatosság hirdetése), másrészt a szexizmussal operálnak. Erre a legjobb példa a PETA, Budapesten pedig a biorépalé volt az, ami a nagy ötletet előhozta a kreatívokból. ("Répából is jobb a bio.") Mondjuk nem értem, az ember, az nem bio?
Volt állítólag vízreklám is, még durvább, ezt mi nem tudtuk lefotózni, de belinkeljük nektek (Willwankt kommentjéből). Itt már a bio és a boldogság téma ötvözetéből kifejezetten gusztustalan asszociációk születtek.
Úgy látszik, a boldogság nem volt egy túl sikerült témaválasztás az idei ARC-on.
Ezt írtátok