reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Vásárol a család

2008.05.07. 15:56 Genderfighter

Írtunk arról a reklámról, ahol a nagyon terhes nő és anyja (anyósa?) vásárolnak, míg apuka fiával játszik.

Na megérkezett a sorozat következő része, mintegy ellenpárja, haha. Ezúttal a Penny Marketben az apuka azzal áll a terhes nő és gyereke elé, hogy maradjanak csak, ő elintézi a vásárlást. Így hát míg anyuka és kisfia vár, apuka nagy titokban felhívja anyját, aki szépen telefonon elirányítja a különböző polcok között és bediktálja neki, mit hol talál.

Mondhatnánk, milyen klassz, ki van egyenlítve a dolog, most a férfiak jöttek ki szarul belőle, hiszen a reklám egyértelműnek veszi, hogy egy pasi magától nem igazodik el a szupermarketben, anyai segítséget igényel az élelmiszerek beszerzése. De persze mi nem örülünk, egyrészt mert a férfiak sztereotipizálását is a szívünkön viseljük (még ha ezt egyesek nem is hiszik el nekünk, vagy sokszor hajlamosak nem meghallani), másrészt mert ez az egész mind ugyanarról szól: a bevásárlás tulajdonképpen a nő dolga, ő tudja, mi hol van, tehát bízzuk csak rá, és a férfi csak olyan esetekben "segíthet be" (akkor is női háttértámogatással), ha a munkát a nő képtelen elvégezni - mondjuk mert nagyonnagyon terhes.

7 komment

Címkék: vásárlás család szpot nemi szerep

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr60458528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.05.07. 21:00:22

és mit szóltok a lidl reklámjához?
"a nők okosak, a nők szépek, de ha kell, határozottak. gondoskodnak rólunk és gyermekeinkről. (...)
büszkék vagyunk rá, hogy minket választottak - lidl."
na, itt ki az alany???

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.05.08. 08:53:20

Arról külön posztban gondoltuk megemlékezni...

willwankt 2008.05.08. 14:44:47

Kedves Genderfighter,
írtam nemrég egy posztnakvalót az Axe új reklámjáról a megadott címre,de azt hiszem, nem ment át.Vagy mégis?Bocs, hogy kommentbe írtam, de még kezdő vagyok ilyen téren.WW

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.05.09. 09:19:31

Willwankt, nem, nem jött át - sem komment sem mail formájában. Küldd el légyszi az info@reklamokesnemek.hu címre. Köszi!

willwankt 2008.05.09. 21:19:07

Elküldtem még egyszer, hátha...hogy a témához is kapcsolódjak, nem láttam, mert az nem plakát,viszont
a Saga termékek plakátjai nagyon hasonlóak."Hogyan szelidítsünk gyereket/férfit?" a szlogen, nőt változatban nem láttam.A férfis variáción egy vasaló "lúzercsaládosember" látható.Férfi úgy látszik csak nődöntögető menőcsávó vagy házason tévének hangosbemondón üvöltöző komplett idióta lehet a reklámvilágban.Van még talán, aki a családját óvja a nagy-nagy autóban, amivel erős és biztonságot adó is egyben.
süti beállítások módosítása