Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Megdugható lakópark?

2008.05.01. 11:38 Genderfighter

Többen is jelezték nekünk indulásunk óta, hogy szeretnék, ha egy bizonyos reklámról írnánk, felraknánk a képét. Végre sikerült lefotózni. (És továbbra is kérjük, hogy küldjetek ti is fotókat, mert nem tudunk mindenütt ott lenni!)
A Tópark nem egy egyszerű lakópark, ez egy komplex beruházás, lakóházak, irodaépületek, bevásárlóközpont is lesz ott, egy helyen. A komplexitást nem mondanám, hogy túlzottan erősíti ez az óriásplakát, amely elöntötte városunkat, és amely egyetlen előnyét próbálja kiemelni a beruházásnak, jelesen azt, hogy jól megközelíthető lesz. (A website-on ezt sokkal izgibben demonstrálják egy mozgó busszal, amely mellett időszámláló van, és kiderül, csupán 18 perc alatt elérhető az álomlakóhely.) Ha csupán nyelvi szempontból nézzük, akkor sem tökéletes a reklám, hiszen az az egy szó, hogy "Megközelíthető" még nem mondja azt, hogy HOGYAN megközelíthető (nehezen, könnyen, bonyolultan stb). De ahogy mindezt mutatják, az nemcsak minket, hanem több olvasónkat és a környezetünkben élők jelentős részét is felháborította, hiszen a lábait enyhén szétnyitva fekvő nő egyértelműen azt a konnotációt kelti, hogy maga a nő megközelíthető, illetve inkább megdugható. Ráadásul ez teljességgel elhibázott hirdetés egy lakó- és munkahelyeket léetsítő beruházásnak, 1. mivel senki nem gondol lakóparkra a nőt látva, a könnyen megkapható nő és szex, amire a kép utal, semmilyen szinten nem kapcsolódik a reklámozott "termékhez". Csak ha elolvassa, hogy Tópark, akkor kezd derengeni valami, 2. nyilván ez nem egy men-only létesítmény lesz, a nőkből és persze a jobb érzésű férfiakból is ellenérzést vált ki az ilyenfajta reklámozás, 3. még a helyszín könnyű megközelíthetősége, amelyet ki akartak emelni, sem érthető a túlságosan elrugaszkodott képi ábrázolás miatt.
Azt meg ugye nem is kell mondanom, hogy ez a plakát súlyosan szexista...

23 komment

Címkék: szex plakát tópark

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr28449727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Рихард 2008.05.01. 12:20:33

A reklámozó ezzel azt akarta kifejezni, hogy:

"Megközelíthető, baszd meg!"

De lévén a társadalomban mélyen gyökerező képmutató undor, a káromkodással szemben, különösen ilyen kiemelt helyen (reklámfelület) nem tetszést válthat ki. Csak nem tetszenek érteni a poént. : PPPP

elvis01 2008.05.01. 12:31:01

a képmutatással egyetértek, másrészt ki mondta h ez nem egy többlépcsős marketingkampány lesz-e? az első lépcsőből kiindulva könnyű álszent módon háborogni.

xcoder 2008.05.01. 12:39:14

Mindenesetre jobban felkeltette a figyelmemet mint ha egy busszal reklámoznák a helyet ;-)

AP (törölt) 2008.05.01. 12:44:41

nekem nem tűnt fel eddig, hogy ez lakóparkot reklámoz

elvis01 2008.05.01. 13:05:28

a célját elérte.felfigyeltek rá, beszélnek róla. te is írtál róla. a lakóparkot nem a plakát adja el. de a nevet bevezetheti.

többen írták h szép a honlap, megnéztem, és komolyan le a kalappal!!!! európa szaga van.

gery · http://gery.blog.hu 2008.05.01. 14:37:22

megnéztem a honlapot, kicsit nekem már túl flesses, de mostmár tuti, hogy 812 nap 21 óra és 22 perc múlva én is beköltözöm, már csak a mágnesvasút miatt is :P

cyl 2008.05.01. 15:34:51

ez a genderfighter tuti nő. és biztos hogy nem úgy néz ki mint a nő a plakáton.

P. 2008.05.01. 16:04:25

A lakópark nem érdekel, de a plakáton szereplő hölgy igen. Nem ismeri valaki?

macilaci 2008.05.01. 16:32:33

Bad, reklám is reklám too.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.05.01. 16:40:00

Tényleg nagyon jó a honlap, már majdnem bedőltem, hogy autóval 2 perc a Budaörsi út....ccc

zoli 2008.05.01. 19:26:14

:) a www.mindenkilapja.hu oldalon is ott virít a csaj

harcikutya 2008.05.01. 20:26:13

Na épp e kommentek miatt (is) kellene nagyon szigorú reklámszabályozás.

Egy másik blogon olvastam egy hozzászólást, nagyon tetszett, hogy ha ez egy sorozat első része, a továbbiakban a reklámszlogen ez: "Ütős", és amelyben a nő jól tökön rúgja, aki közeledik. De szép is lenne!

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.05.01. 21:32:46

Olyan vicces, h egyesek annyira nem egyértelműen fogalmaznak. :) Pl. cyl, elsőre úgy olvastam, hogy én egy tuti nő vagyok. Köszi. ;-) És persze nem úgy nézek ki, mint a nő a plakáton - hiszen úgy az a nő néz ki, aki a plakáton van. Macilaci hsz-ét meg egyáltalán nem is értem. Harcikutya, az ütős második rész - ez jó. :P

langi 2008.05.02. 14:37:03

Azért az elgondolkodtató,hogy sokak véleménye szerint ha valaki bírál egy ilyen reklámot, akkor az tuti biztos csúnya nő. De miért?

tehát 2008.05.02. 23:52:11

tehát Genderfighter egy randa nő

vágom

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.05.03. 10:33:19

Nem nyilatkozom ebben a kérdésben :), mivel ez a poszt nem erről szól (és nem is szándékozunk ezen a blogon ezzel a nagyon régi, nagyon lejárt, nagyon ócska sztereotípiával hadakozni, miszerint a feminista/nemek egyenlőségével foglalkozó/erre érzékeny nők/férfiak csakis rondák/leszbikusok/buzik lehetnek stb.) Annyira örülnék, ha a reklámmal kapcsolatos észrevételeinkre is reagálna valaki (jó, volt pár ember, tudom).

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.05.03. 17:59:50

háhá, harcikutya, tökre örülök h tetszett az "ütős" ötlet! épp most telepítettem a photoshopot, h meg is csináljam :)
egyébként nekem már csak azért sem tetszik ez a megközelíthetős reklám, mert én is szép nő vagyok, mégsem én kaptam a fotózási lehetőséget és nem szeretem a konkurenciát :P

gomb 2008.05.04. 16:03:03

A türelmi zónát árusítják?

iconoclast 2008.05.04. 16:12:02

hallohallo: Hát, ha csak emiatt ruháztál be 180 ezer forintot egy photoshop-ra, akkor le a kalappal az elhivatottságod előtt. (De még akkor is, ha csak a PSE-ről van szó.)

willwankt 2008.05.09. 21:09:00

Fura, az addict-en is szerepel ez a Tóparkos reklám, sok szempontból bírálják (fantáziátlan, igénytelen stb.), de hogy szexista lenne, föl sem merül.Nem is tudom, van-e értelme harcolni ezek ellen, hiszen mire bebizonyosodik róla, hogy az, már úgyis leveszik...:(

willwankt 2008.06.14. 16:56:11

Jó hír, hogy lecserélték ezeket a plakátokat.

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.06.19. 15:23:02

Lecserélték, de nem tudni, miért: 1. rájöttek, hogy mennyire ciki és szexista :), 2. a kampány újabb fázisába érkezett, és már muszáj volt kicsit több infót felrakni rá, hogy kiderüljön, miről is van szó. (MI megközelíthető, MENNYIRE megközelíthető). Amúgy nem is oly rég még bannerként látható volt a Tópark reklámja, ami talán a plakátnál is durvább volt (bár tény, hogy kevesebben látják), mert a "kamera" a nő lába közül indult el felfelé és ment át totálba, és utána jött a "megközelíthető" szöveg.
süti beállítások módosítása