Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

"Alacsony az ingerküszöb"

2008.04.27. 09:30 Genderfighter

Ezzel védekezik, illetve nem is védekezik, csak kijelenti a GKM szóvivője. Az egész interjút érdemes megnézni, én csak ezt idézném belőle:

-De a minisztérium véleménye szerint nem akarnak, nem bicikliznek elegen?
-Nem azért akartunk kampányokat indítani, hogy mi mennyi kerékpárutat építünk, egyébként ez folyik ez a munka, és azon vagyunk, hogy minél több épüljön a következő időszakban, viszont föl szerettük volna arra is hívni a figyelmet, hogy a kerékpározás az egy jó és egészséges dolog, és arra gondoltunk, hogy egy ilyen víruskampány az egyébként mindenkinek felhívja erre a figyelmét. (...)
-Arról mi a véleménye a minisztériumnak, hogy pont a szexszel próbálják eladni vagy megkedveltetni?

-Sajnos nagyon alacsony az ingerküszöb, úgyhogy mindenképpen egy ütős, figyelemfelkeltő kampányra gondoltunk.

6 komment

Címkék: szex gkm bicikli ügynökség szpot

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr50443358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ReVISION · http://www.revision.co.hu 2008.04.28. 19:58:53

Kedves Genderfighter, a kampány elsődleges célja a GKM “Bringázz a munkába” elnevezésű kampányának minél szélesebb társadalmi rétegekkel való megismertetése volt. E kampány keretén belül a szokásos célcsoport-meghatározások (18-24, fővárosi, AB státuszú, nő, szőke, kék szemű, copfos) nyilván nem működnek, hiszen a lehető legszélesebb elérés volt a cél. Ebbe a célcsoportba egyébként a már aktívan biciklizők is beleesnek, hiszen rengetegen vannak, akik bár hétvégén kerékpárra pattannak, a mindennapokban nem használják ezt a közlekedési eszközt pl. munkába járásra. Ahogyan a GKM szóvivője is fogalmazott, ezúttal nem valamilyen magasztos elv mentén próbálta a minisztérium meggyőzni a bringásokat, hogy azért járjanak biciklivel, mert ezzel is védik a környezetet, csökkentik a szmogterhelést stb., hanem arra kívánta ráirányítani a figyelmet, hogy a bringázás egyszerűen kellemes, egészséges tevékenység, melynek művelői egyébként fittebbek, egészségesebbek, mint a mindenhová autóval közlekedők. Mindemellett a kimondottan széles rétegek elérése érdekében a cél az volt, hogy a mainstream médiába is bekerüljön valamilyen módon a kampány, médiafoglalás nélkül - ez pedig összejött, hiszen foglalkozott vele a Blikk, a Sláger rádió, a TV2 Aktív és Tények, vagy az Index főoldalon is. A némileg frivol és provokatív hangvétellel pedig joggal számíthattunk arra, hogy a megrögzött autósokhoz is eljut a kampány, hiszen nekik “szólt be” némiképp, ezzel is vitát indukálva. Rettentő ambíciózus vállalás lenne egy ilyen minimál-budget vírusfilmtől azt várni, hogy gyökeres szemléletváltást hoz milliókban, de hogy megindult egyfajta párbeszéd, gondolkodás a témakörben, azt szerintem a rendkívül magas, 85 000 felett járó nézőszám, a számtalan komment és fórum-bejegyzés és a rengeteg, a témával foglalkozó blogbejegyzés is igazolja.

vonal 2008.05.01. 14:25:36

ReVISION Ön rettentő büszke erre a kampányra, ez már számos más portálokon található bejegyzése alapján érzékelhető. Lehet, hogy sokan nézik a filmet, az RTL klubot is sokan nézik, de attól még NEM JÓ. Sőt a GKM-től, ami egy minisztérium, kifejezetten visszataszító. A GKM ne szexhirdetéseiről híresüljön el, hanem arról, ami a feladata, a közt szolgáló szakmai tevékenységéről. Ez a spot tényleg közpénzekből készült ennél fogva legyen olyan, ami mindenkihez szól, senkinek nem okoz kellemetlen pillanatokat a kínosan erőltetett-laza jeleneteivel és a dugás-sikongatásos falütögetés közhely primitív "tutti befutó" alapötletével. Szólítsuk meg az állampolgárokat? Így? Tényleg arra büszke, hogy a Blikk is foglalkozott vele? Akkor miért nem szerződteték Kiszely Tündét egyből főszereplőként és akkor még többen foglalkoznának vele. Jó lenne, ha egy kicsit magasabbra próbálnánk meg helyezni a lécet, és a dugásnál néhány fokkal kifinomultabb és ötletesebb témájú kampányokat gyártanánk.
ugyanerről még:
erdekesztetika.blog.hu/2008/05/01/gkm_kerekparos_kampany

tróger 2008.05.04. 19:44:20

Vonal és GF,

nekem teccett a film, bár megrögzült autós vagyok, és amúgy marketinges, ráadásul döntéshozó. A téma felkeltette a figyelmemet, utánaolvasgattam itt-ott a kibertérben. Az addict blogon találkoztam Kükü véleményével, én osztom nagyjából, bekopiztam ide az egyik kommentjét. Amúgy meg esztétikai dolgokról lehet vitatkozni, de úgy tűnik a hatékonyságról egyre kevésbé, mert az üzenet sok százezreknél átment...

"Kükü · www.criticalmass.hu 2008.05.01. 13:23:08
Nem akarok senkit győzködni.
A bringások körében hasra úgy 70%-nak tetszett az ismerőseim közül, 20 közömbös, 10 szerint szánalmas. Szerintem ez tök jó. Hogy a szakma nem eszi? Hát erről is az jut eszembe, hogy ugyanez a szakma gyártja azt a sok bullshitet ami 20 percenként jön a TV-ből, és már egy outsider SzőkeBadár is kontinentális talapzatokat renget benne. Csak ott ugyanez 20-30 millió, ez meg ha jól sejtem a töredéke.
Egyébként a szexista felütés nekem sem tetszik, általában ötlethiányt jelez, de aki bringások között mozog, tudja, hogy a tespedt suzukis kontra fitt, életerős bringás sztereotípia alapvető rugó bennük. Ami ezt erősíti, az hatásosnak mondható.
Egyébként hogy kritikus is legyek, pár ponton nekem is kiverte a biztosítékot (a táska, a fedetlen nagypapaizmok, a postásnyelv (csak egy titkos verzióban szerencsére), stb...). Tetszik viszont a virágvágás, a papucs és a népsport/ musztafára várva. Soha rosszabbat, csak egyre jobbat. :) "

vonal 2008.05.13. 17:15:07

jó, de mi volt az "üzenet"?
dugjál többet?

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.05.14. 08:47:34

nem, hanem dugjál a postással.
a miénk motoron jár, az is jó szerintetek?

vonal · http://erdekesztetika.blog.hu 2008.05.15. 16:10:10

blogszerkesztők ezt láttátok már?
a kreatív fórumán találtam: a gkm-es szpot készítőinek újabb fantasztikus alkotása szerintem erre a blogra született:

www.youtube.com/watch?v=4EA5CVXDjQM

süti beállítások módosítása