Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Micsoda arcok...

2008.09.29. 11:16 Genderfighter

Kicsit hosszúra nyúlt nyáriszünetünk után ismét jelentkezünk, mégpedig az ARC kiállításról szóló megjegyzéseinkkel.
Nagyon megörültünk, amikor meghallottuk, hogy az idei ARC-on az egyik téma a "nők szava" lesz, a Partners Hungaryvel együttműködésben. Sajnos az elkészült művek nem vallanak túl nagy fantáziára és kreativitásra, de mivel ez általában jellemző (már pár éve) az ARC-ra pályázó, sőt még a beválogatott, és nyertes művekre is, ezért nem gondoljuk, hogy a női téma, a nők jogérvényesítése, vagy csak egyszerűen a nők véleményének artikulálása lenne olyan téma, ami azonnal elriasztja az ötleteket a kreatívak agyából.
Ilyenek születtek pl. (nem túl fantáziadús és a kivitelezés se valami profi):
Aztán volt olyan is, amit érthetünk ironikusan is (és akkor rendben van), de szerintem sokan nem jutottak el eddig a csavarig (A szöveg: "A nők azért hordanak magassarkú cipőt, hogy fájjon a lábuk."):
Ezt pedig sokat lehet nézegetni, nekem tetszenek a sokféle nemű emberkék, meg a szöveg is ("Igenis egyenlőek vagyunk! *minden más csak statisztika"):
Van egyszerűbb üzenetű (de talán emiatt az üzenet jobban átmegy?), ugyanakkor Bódis Krisztától többet vártam volna:
És itt ennek meg jó a szövege, egészen szlogenszerű, viszont a kivitelezés nekem túl eklektikus:

 
Úgy látszik, a női téma kiemelése sem akadályozott meg bizonyos pályázókat abban (és a bírálókat, akik kiplakátolhatónak ítélték műveiket), hogy amúgy már régóta eléggé unalmas eszközökkel élve - a nők szava, női érdekek, szempontok és vélemények artikulációja elvvel (ld. kiemelt téma) szembemenve - a nőket (és férfiakat) sértő, a szexuális aktust ok nélkül középpontba állító ábrázolásmódot használjanak. Ráadásul elég ócska minőségben megvalósítva mindezt. Valóban elég szar országban élhetünk, ha a boldogságról csak a szexre (mint egyedüli boldogságforrásra) asszociálnak ennyien. Oké, tudjuk, már a Beatles is megmondta, hogy Happiness is a warm gun... (Nekünk külön mókaforrás, hogy valaki teleragasztgatta smiley-matricákkal a plakátokat, ezzel továbbfejlesztve a műalkotásokat.)
Úgy látszik, hazánk sem maradhat el a nyugati világ mögött, így nálunk is megjelennek azok a zöld hirdetések, amik egyfelől jó ügyet szolgálnak (környezetvédelem, környezettudatosság hirdetése), másrészt a szexizmussal operálnak. Erre a legjobb példa a PETA, Budapesten pedig a biorépalé volt az, ami a nagy ötletet előhozta a kreatívokból. ("Répából is jobb a bio.") Mondjuk nem értem, az ember, az nem bio?
Volt állítólag vízreklám is, még durvább, ezt mi nem tudtuk lefotózni, de belinkeljük nektek (Willwankt kommentjéből). Itt már a bio és a boldogság téma ötvözetéből kifejezetten gusztustalan asszociációk születtek.
Úgy látszik, a boldogság nem volt egy túl sikerült témaválasztás az idei ARC-on.

5 komment · 1 trackback

Címkék: szex plakát

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr50685623

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: GayBears Blog 2008.12.23. 08:53:57

Üzleti alapú hirdetésNő férfival, nő a nővel, férfi férfival, és más variációk. A homoszexuális kapcsolatokat és a transzszexualitás különböző változatait bemutató óriásplakát látható a 2-es metró vonalán. Az „igenis egyenlőek vagyunk” felirat…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.09.29. 18:06:27

köszi a beszámolót, már évek óta nem járok ki az arcra, a fent említett okok miatt (kreativitáshiány, szexizmustúltengés, ócska vizuális kultúra).
viszont megemlíteném, hogy a zsűrinek sikerült elsunyítania egy puncit, nevezetesen Malatinszky Vivien plakátját, kép itt:
borsa.hu/?page=gallerylist&rid=5&gid=2008090258&pic=08
hogy miért nem állították ki? idézek:
"Bakos Gábor, az ARC ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kiállítás zsűrijének dilemmát okozott egy plakát, mely néhány vonallal megrajzolt női nemi szervet ábrázol, amint a Boldogság gyere haza című sláger refrénjét "énekli". A zsűri végül úgy döntött, a munkát nem állítja ki, de díjat ítél neki. Így született meg a Dilemma-díj, amelyet Malatinszky Vivien vehetett át kedden."
valamint:
A szétvetett csábos lábak között a jól ismert Cserháti Zsuzsa-dalra gyújtó stilizált női nemiszerv nem kifejezetten pornográf jellege miatt verte ki a biztosítékot, hanem amiatt, hogy a nőkre nézve sértő lehet az az alávetettség, amit ha tréfásan is, de sugall. "Szerintem nagy vitát fog kiváltani a közönség körében is" - vélekedett Mélyi József. "A kérdés, mi az, ami már átlép határokat, és mi az, ami nem." Bizonyára szép számmal akadnak majd, akik felhúzzák a szemöldöküket "a nő, mint szexuális tárgy"-jellegű ábrázolás láttán, pedig a kép készítője maga is nő. Malatinszky Vivien minden bizonnyal inkább humorral és öniróniával közelít az ARC-történelem első Dilemma-díjas alkotásához."
ez az indoklás nekem már azért is sántít, mert kitették a tényleg szexista plakátokat.
szerintem a zsűri megijedt az önállósággal rendelkező puncitól :)

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.10.01. 09:27:58

Öö, a hiányos anatómiai ismeretkről árulkodó rombusz ezek szerint nem okozott dilemmát a zsűrinek. :D

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.10.02. 11:17:59

na igen, AZ és a többi hasonló egyáltalán nem.
viszont szerencsére a smiley-matricázó anatómiailag igyekezett helyretenni a dolgokat :)

harcikutya 2008.10.17. 22:14:35

Matricázó :))

Nekem tetszik a Ludas Mari....

milena 2008.10.29. 18:47:08

A sokféle nemű emberkés plakáton vajon véletlenül nincs puncis férfitestű emberke...?
süti beállítások módosítása