reklámok és NEMek

Gender szempontú kritikai hozzáállással a szexista reklámozás ellen. Ez a blog a 2007-es Reklámok és NEMek projekt folytatása. Reklámokról lesz szó, nőkkel és férfiakkal, sztereotíp vagy éppen rendhagyó nemi szerepekben. Ha egy reklám felbosszantott, esetleg megtetszett, mert szakít a hagyományos nemi szerepekkel, ne hagyd szó nélkül!

Írj nekünk, küldj fotókat, videókat!

Projekt honlap

Ezt írtátok

  • Csakul Anitteb: A reklámok linkjeit elküldené valaki? Kíváncsi lennék rájuk. Köszi (2015.06.02. 20:00) Anya főz
  • kozmetikusszalon: Nem rossz marketingfogás amúgy, amennyit beleöltek, az meg is térült. Az meg, hogy mennyire egysí... (2012.05.06. 18:12) Mi férfias? - !!!Figyelem! Akció!!!
  • rizsföld: A legjobban azt imádom, amikor az óriásplakáton egy gumiabroncs vagy egy motorfűrész mellé oda tes... (2012.01.04. 18:21) Miért károsak a szexista reklámok?
  • szöszkehölgy: nekem is borsódzott a hátam a pár veszekedése közben. :( (2009.11.16. 14:17) Így élnek a normális párok?
  • kókuszosvarázs: Sok dolgot nem értek. 1.Munkába tekernek elvileg, de otthon kötnek ki. 2. Öreg a pasi- fiatal a lá... (2009.10.22. 09:56) Bringázzon inkább anyád is!
  • Utolsó 20

Sztereo-kópia - díjkiosztó és beszélgetések a sztereotípiákról

2008.05.27. 09:59 Genderfighter

Programajánló következik - mi is ott leszünk, lesz beszélgetés a reklámokról is. Gyertek és nézzétek meg a filmeket, mondjátok el a véleményeteket!

Helyszín: Uránia mozi, 1088 Budapest, Rákóczi út 21.

Időpont: 2008. május 29. csütörtök 14-17:30

SZTEREO-KÓPIA címmel írt ki pályázatot 2008. márciusában a JÓL-LÉT Közhasznú Alapítvány a Szociális és Munkaügyi Minisztérium "Nemekhez kötődő sztereotípiák lebontása a társadalomban" elnevezésű civil szakértői munkacsoportja képviseletében. A kerekasztal beszélgetéssel egybekötött díjkiosztóra 2008. május 29-én kerül sor az Uránia moziban.

PROGRAM:
Műsorvezető: D. Tóth Kriszta
14.00-14.10 Köszöntő
Ádámné Dunai Irén, osztályvezető, SZMM Nők és Férfiak Társadalmi Egyenlősége Osztály
Keveházi Katalin, JÓL-LÉT Közhasznú Alapítvány
14.10-15.00 A nemekhez kötődő sztereotípiák, hatásuk az egyénre és a társadalomra
Albert Fruzsina, szociológus
Barát Erzsébet, identitás-kutató
Betlen Anna, közgazdász, gender-szakértő
Faragó László, HR igazgató, Nokia
Dr. Gyökér Irén, docens, BME
Takács József, agybiológus
Dr. Unoka Zsolt, pszichiáter
Moderátor: Varró Szilvia
15.00-15.45 Reklámok és nemek - Sztereotípiák a reklámok világában
Babócsay Ádám, ügyvezető, BMB Focus
Bakos Gábor, ARC Kft.
Borbíró Fanni, reklámok és NEMek projekt, FIONA Alapítvány
dr. Markovich Réka, főtitkár, Magyar Reklámszövetség
dr. Megyer Örs, Önszabályozó Reklám Testület
R. Nagy András, ügyvezető, Próbakő Kommunikáció
Tordai Ágnes, vezető tanácsadó, ügyvezető, Prime Time Communications
Moderátor: Vrannai Katalin
16.00-16.20 A SZTEREÓ-KÓPIA pályázatra beérkezett kisfilmek vetítése
16.20-17.10 A média szerepe, felelőssége a nemek közti egyenlőség megteremtésében
Artner Szilvia (Sisso), újságíró, Tűsarok
Békési Ildikó, főszerkesztő, Marie-Claire
Hadas Krisztina, vezető szerkesztő, TV2
Dr. M. Kiss Csaba, főszerkesztő, MTV
Dr. Rangos Katalin, elnök, Magyar Rádió Közalapítvány
Takács Júlia, ügyvezető, Atlantis Press
Vincze Zoltán, rendező
Moderátor: Sándor Erzsi
17.10 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjátadás

Háttérinformációk:

Magyarországon, ahogy a világ legtöbb országában, számos területen érzékelhetőek a nemek egyenlőségének megteremtése érdekében tett erőfeszítések eredményei. A nemekkel szembeni társadalmi elvárások azonban alig változtak. A tény, hogy nőnek vagy férfinak születtünk, egész életünkben behatárolja lehetőségeinket.

"A vizuális eszközökkel a nemekhez kötődő sztereotip gondolkodásmódok, vélekedések, megnyilvánulások visszaszorításáért a nők és férfiak egyenlősége érdekében" című pályázatra társadalmi célú hirdetésként készített pályaműveket Bakos Gábor, D. Tóth Kriszta, Pataki Ági, Radnai Péter és Török Ferenc alkotta zsűri értékelte.

A nemek valódi egyenlősége aligha érhető el a közgondolkodást alakító média, a reklám- és kommunikációs szakma együttműködése nélkül. A rendezvény célja a szemléletbeli akadályok leküzdése, az érintettek közti párbeszéd ösztönzése.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamokesnemek.blog.hu/api/trackback/id/tr20489798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lemaradt 2008.05.31. 14:13:24

Ha valaki esetleg tudja az eredményt, kérem írja meg nekem: generacio@freemail.hu
köszi
(aki nem tudta megnyitni a meghívó pdf fájlját..)

harcikutya 2008.06.04. 13:30:08

volt tegnap szó róla a Kultúrházban, megnézhető a honlapjukon. Egész jó anyag volt, csak azt nem értettem, miért épp az emesés poénon lovagoltak annyit. Vannak ennél sokkal kevésbé vitatható, állatorvosi ló jellegű reklámok is (mint ezt itt mindnyájan tudjuk).

Genderfighter · http://reklamokesnemek.blog.hu 2008.06.05. 14:22:57

Igen, sajna ebbe az irányba ment el a dolog, emesézésbe, hehe, nyilván több mindenről volt szó (a meginterjúvoltak sem csak erről beszéltek, a renezvény meg végképp nem erről szólt), de az anyag "megszerkesztése" után ez maradt benne. :(
süti beállítások módosítása